Ένα μέλλον γεμάτο από ακτινοβολίες; (μέρος 1ο: αυτοκίνητο)

car-59ghzΕίναι εκπληκτικό πως όλο και περισσότερες νέες συσκευές σχεδιάζονται ώστε να λειτουργούν ασύρματα και επομένως να εκπέμπουν διάφορες ακτινοβολίες! Μήπως οδηγούμαστε σε ένα μέλλον γεμάτο από ακτινοβολίες;  Δεν είμαι κατά της προόδου και της τεχνολογίας (απενατίας μάλιστα αφού είμαι μηχανικός) αλλά ανησυχώ διότι παρατηρώ ότι ο σχεδιασμός των συσκευών γίνεται χωρίς να λαμβάνεται υπ’ όψιν ότι μπορεί να επηρεάζουν την υγεία μας.  Σε αυτήν την σειρά άρθρων θα σας παρουσιάσω τα νέα σχέδια των κατασκευαστών για τις συσκευές του μέλλοντος για να διαπιστώσετε και εσείς τα παραπάνω.

Και ξεκινώ με μια πολυαγαπημένη συσκευή: το αυτοκίνητο! Διαβάστε παρακάτω ένα σχετικό δημοσίευμα για να μην πεις κανείς ότι τα βγάζω από τη φαντασία μου.

Μεγάλος Αδελφός μέσα στο αυτοκίνητό μας

Ε.Ε.: αντιδράσεις για «έξυπνο» σύστημα διευκόλυνσης των οδηγών

Εφημερίδα : ΤΑ ΝΕΑ

ΕΠΙΜΕΛΕΙΑ: Περικλής Δημητρολόπουλος

Ένα οδικό σύστημα επικοινωνίας, το οποίο υποτίθεται ότι θα κάνει τη ζωή των οδηγών ευκολότερη, προωθεί η Ευρωπαϊκή Ένωση. Το σχέδιο αποκαλύπτει η εφημερίδα «Guardian» και προκαλεί ήδη έντονες αντιδράσεις, καθώς οποιαδήποτε μετακίνηση με το αυτοκίνητό μας θα καταγράφεται σε ένα κεντρικό σύστημα.

Αν και ο στόχος της λειτουργίας του οδικού συστήματος επικοινωνίας είναι να παρέχει το σύστημα πληροφορίες στον οδηγό για την κίνηση, να του ανοίγει τον δρόμο με έξυπνα φανάρια και να του υποδεικνύει την πιο σύντομη και οικολογική διαδρομή για να φτάσει στον προορισμό του, υπερασπιστές των ατομικών δικαιωμάτων βρίσκονται στη σκοτεινή πλευρά: κανένας δεν θα μπορεί να κυκλοφορήσει με το αυτοκίνητό του ινκόγκνιτο, καθώς η συσκευή που θα φέρει το όχημα θα δίνει πληροφορίες σε ένα κεντρικό σύστημα με την ακριβή του θέση, την ταχύτητά του και την κατεύθυνσή του. Όπως αποκαλύπτει ο «Guardian», οι αξιωματούχοι της Ευρωπαϊκής Επιτροπής που υποστηρίζουν τη λειτουργία του νέου συστήματος θεωρούν ότι αυτό θα βοηθήσει στη μείωση των τροχαίων δυστυχημάτων, της κυκλοφοριακής συμφόρησης και των εκπομπών των αερίων. Το όλο εγχείρημα φαίνεται ότι έχει πάρει ήδη τον δρόμο του. Σύμφωνα με πληροφορίες της βρετανικής εφημερίδας, οι κατασκευάστριες εταιρείες βεβαίωσαν την Κομισιόν ότι η συσκευή μπορεί να εγκατασταθεί σε όλα τα καινούργια αυτοκίνητα έως το 2013. Παράλληλα, η Κομισιόν έχει ήδη ζητήσει από τις χώρες- μέλη της Ε.Ε. να αφήσουν ελεύθερη τη ραδιοσυχνότητα στη ζώνη των 5,9 Gigahertz προκειμένου να αναπτυχθεί το σύστημα CVΙS (Cooperative Vehicle Ιnfrastructure System). Οι λεπτομέρειες του συστήματος CVΙS, το οποίο αναμένεται να στοιχίσει 39 εκατομμύρια ευρώ, πρόκειται να γίνουν γνωστές εντός του 2009. Σύντομα αναμένεται να εκδώσει σχετική ανακοίνωση και ο Ευρωπαίος Επόπτης Προστασίας Δεδομένων, ο οποίος σε πρόσφατη ομιλία του είχε επισημάνει ότι η τεχνολογία «θα έχει μεγάλες επιπτώσεις στην ιδιωτικότητα και τα προσωπικά δεδομένα». Ο υπεύθυνος ανάπτυξης του συστήματος Πολ Κόμπφνερ δηλώνει ότι οι χώρεςμέλη πρέπει να αποφασίσουν με ποιον τρόπο θα εξασφαλίσουν την προστασία των προσωπικών δεδομένων. «Ήρθε η ώρα να αρχίσει μια συζήτηση έτσι ώστε να τεθεί σε ισχύ ένα νομικό πλαίσιο προστασίας πριν φτάσει η νέα τεχνολογία στην αγορά», προσθέτει.

Στο ταμπλό του οχήματος

ΤΟ ΣΥΣΤΗΜΑ CVΙS επιτρέπει στα οχήματα να επικοινωνούν μεταξύ τους στον δρόμο. Η «συσκευή επικοινωνίας» θα τοποθετηθεί πίσω από το ταμπλό του οχήματος και θα στέλνει «παλμικά» μηνύματα κάθε 500 χιλιοστά του δευτερολέπτου μέσω του κινητού τηλεφώνου, με ασύρματα τοπικά δίκτυα, μικροκύματα ή υπέρυθρες ακτίνες. Τα μηνύματα αυτά θα ανταλλάσσονται μεταξύ οχημάτων που θα βρίσκονται σε μικρή απόσταση. Παράλληλα, τα οχήματα θα επικοινωνούν με υποσυστήματα που θα εγκατασταθούν στις άκρες των δρόμων, λαμβάνοντας πληροφορίες για την κίνηση, τις αλλαγές στα όρια ταχύτητας, ακόμη και στις τιμές στα πρατήρια βενζίνης. Τέλος, όλες αυτές οι πληροφορίες θα συγκεντρώνονται σε ένα κεντρικό σύστημα με σκοπό την καλύτερη διαχείριση της οδικής κυκλοφορίας.

Advertisements
Αρέσει σε %d bloggers: